Coördinerendrietalige website

Opdrachtgever

Vion Food Group

Vraag

contentmanagement website NL/ENG/DU

Doorlooptijd

zeven maanden

 

De opdrachtgever

Vion is een internationale vleesproducent van varkens- en rundvlees met productielocaties in Nederland en Duitsland en verkoopondersteunende kantoren in dertien landen wereldwijd.

De vraag

Vion zoekt een contentmanager voor hun nieuwe website. Gezamenlijk met het webteam bestaande uit communicatiemensen moet de website inhoudelijk tot stand komen. In eerste instantie gaat het om het samenvoegen van drie websites: .com, .be en .nl. Dit moet één site worden: .com. De teksten worden eerst in het Engels geschreven (Vion is een NL/DU bedrijf).

Onze aanpak

Na kennismaken, briefen, afspraken maken en inlezen, maakten wij een contentplan voor de website (een overzicht van alle pagina’s in Excel, met daarachter in kolommen welke content op elke pagina komt, waar die content vandaan komt (reeds bestaand, aanpassen of nieuw te maken) en wie verantwoordelijk is voor die content). Het contentplan is tevens een planningdocument waarin we de status per pagina bijhouden (input aanwezig, eerste versie geschreven, akkoord verantwoordelijke). Na het vaststellen van het contentplan (her)schreven we alle pagina’s voor de afdelingen Corporate, Food Services, Beef en Pork in het Engels, Nederlands en Duits. De teksten hebben we getoetst aan het beleidsplan (CSR). Alles volgens de richtlijnen en het stramien van de website.

Het resultaat

Een eenduidige website in drie talen.