Rotterdampas magazine

Rotterdampas is een actiepas waarmee Rotterdammers óf gratis óf met korting leuke dingen kunnen doen. Her en der zijn gratis ijsjes, stukken appeltaart bij de koffie of driegangenmenu’s voor de helft van de prijs te verorberen. Maar ook sportlessen, beautybehandelingen en culturele uitjes horen bij het aanbod.

Al meer dan tien jaar schrijven wij voor elke actie een ultrakorte advertentietekst. Maandelijks zijn er dertig acties, elk seizoen komen daar een stuk of zestig bovenop, in de zomer is er een speciaal vakantiepaspoort met 150 acties voor alle Rotterdamse kinderen en dan zijn er nog zo’n 300 acties nodig voor het jaarboekje. Van alle opdrachtgevers, aanbieders en de grote baas, gemeente Rotterdam, zijn er veel zaken waar je rekening mee moet houden. De planning wordt dan ook per jaar gemaakt, en daar kan en mag niet van worden afgeweken. Een verkooppraatje mag het absoluut niet zijn, de acties richten zich op de beleving van de Rotterdammer.

Door de langdurige relatie die we hebben met Rotterdampas kennen we de exacte tone of voice. We schrijven catchy en ludiek. En werken rechtstreeks in het cms van de klant. Ook weten we precies wanneer de briefings binnenkomen en wanneer we moeten opleveren. De doorlooptijd is daardoor heel kort: slechts twee tot vijf dagen. We plannen al maanden van tevoren de uren in, die zijn heilig. Dat moet ook, want de vormgever is de volgende partij in de keten en die heeft weer zijn eigen strakke deadline om zich aan te houden. En de aanbieders van de acties moeten er ook nog even naar kijken…

Met z’n allen zorgen we ervoor dat de aanbiedingen vóór het begin van elke maand online staan. Of dat ze op tijd in het magazine of jaarboekje opgenomen kunnen worden.

Meer cases